czwartek, 13 kwietnia 2017

wykop

Oczywiście bloczek 45cm to gruba przesada. Teraz już wiem. Ale jak już jest to nie będę płakał  Porównaj teraz szczelność takiego domu, łatwość jego postawienia samodzielnie z ociepleniem już w pakiecie i szybkość pracy, porządek na budowie, brak konieczności zakupu drewna do szalowania wieńca, nadproży, słupów, potem konieczności rozbiórki tychże, proste ściany, zdrowy kręgosłup itd. a okaże się że tak strasznie nie zaoszczędziłeś... U siebie murowałem z bk wewnętrzne nośne bo tak było w projekcie przez nieuwagę i wiem że drugi raz bym tego błędu nie popełnił a kierbud nie chciał na własną rękę zmieniać decyzji konstruktora... Na końcu okaże się że jesteś do przodu dosłownie kilka tys. i urobiłeś się jak wół a ja miałem wakacje ze styropianowym LEGO gdyby tak działka pozostała to zgoda - ale dobrze wiesz że dzięki drenażowi można ten terem wysuszyć na wiór
prosty przykład - gdy wykopałem otwór na płytę dla Arizony w 1 rogu stała woda i miałem bardzo duże problemy z wykonaniem tak podmudowy i zagęszczeniem jej
dziś pod domem i wokół domu jest sucho jak pieprz!
tylko teraz o czym piszesz? o tym że gdzieniegdzie sciana fundamentowa będzie szersza bo beton rozepchał szalunki ?
o tym ze z 1 filarem się machnąłem i przez to ściana fundamentowa w jednym miejscu jest trochę potężniejsza?
czy o tym że na wykonanie izolacji fundamentów zużyję nieco więcej pianki ale to i tak finalnie nie oznacza pogorszenia jakości - wręcz przeciwnie wszystko co robię jest ukierunkowane na jak najlepszy efekt w kontekście ceny do jakości
w przypadku ZX35 bez problemu odprowadzałem wodę z wykopu pod ławy do pobliskiego wykopanego dołu - a z niego nadmiar wody do pobliskiego rowu - to oznacza ze drenaż całej działki bez problemu będzie poniżej ław fundamentowych i będzie bardzo dobrze spełniał swoje zadanie i odprowadzał ewentualną wilgoć do rowu melioracyjnego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz