czwartek, 13 kwietnia 2017

kierownik

jeszcze nad rurami do GWC mysle .... co do samej powierzchni rur to wiem ze kilka miejszych bedzie lepszym rozwiazaniem niz 1 160 ktora jest droga ! pytanie tylko co z przeplywem - czy requ z jakimis tam silnikami i kruszcami 160/200 uciagnie 3/4 75mm ... tak wiem .. fizyka z podstawowki sie klania ... kto podrzuci wzory  dlaczego poprawiasz kierownika? on jest polonistą a Ty budowlańcem?
nie wiem czy dobrze rozumiem i ta ściana stoi na zbrojonej ławie żelbetowej i nie będzie podparta (na siły poziome) żadnymi ścianami? jeśli tak to każda trójkątna belka jest bez sensu bo 1 pręt będzie w okolicy osi obojętnej przekroju. żeby to złapać górą gdzie jest najbardziej podatne na siły poziome najlepiej zrobić belkę prostokątną z 4 prętów. nie na darmo łapie się takim wieńcem ściany fundamentowe.
nie bardzo rozumiem tą "belkę po całości" - w kierunku pionowym pracuje cały przekrój wysokości metra czy półtora, ile tam masz. to jest ogromna nośność jakby dać nawet 2 pręty górą i 2 dołem.
żeby Ci rura od przepustu nie spadła przy zalewaniu to możesz ją po prostu nałożyć na lasze i dla pewności jak Przemek podpowiada napchać do niej czegokolwiek. możesz podać ile to będzie. dlaczego uważasz, że założyłem 1 nitkę? żeby tak było to dla przepływu 150m3/h byłoby jakieś 10m/s - 38Pa/mb. chyba, że bazuję na złych tablicach, ściągałem z netu. albo źle coś odczytuję. jak napisałem, specem nie jestem, chętnie się doszkolęo nie jedne takie fundamenty widział. Nie chcę negować niczyich kompetencji, ale mi mój kazał dwa pręty fi 12 POŁOŻYĆ na górnych laszach, a w narożnikach dać zagięte pręty i związać razem, żeby był zakład ~75cm. Radził przywiązać drutem co 2-3 metry do lasz, żeby się to nie rozeszło przy zalewaniu. TYLE!kierownik jest od tego by pilnowac tego co jest w projekcie budowlanym i by wszystko było zgodnie z przepisami i tzw sztukapo 2 dniach na świeżym powietrzu w ilości 12h/dobę organizm zastrajkował
w nocy najpierw dreszcze i zimno, później napady gorąca , ból gardła, katar w najcięższej postaci

jednak słowo się rzekło i nie było wyproś - 5:35 na nogach , od 6 praca
na początek rury i klamry do wzmocnienia konstrukcji z płyt Akro - bardzo przyjemne zadanie w porównaniu do wzmagań z 2 ostatnich dni
ok 6 rano wysłałem SMSa do  (jego ekipa wykańczała mi Arizone) że potrzebuję 1 osoby do pomocy na dziś
o 7:30 pojechaliśmy na skład budowlany po 11 prętów fi 12 = 132 m - brakło ok 2 m na zakładkę w 1 miejscu ale miałem pręt fi 16 jeszcze z ław fundamentowych - wiec jak znalazł wpasował się w to miejsce
zbrojenie zgodnie z zaleceniem kierownika budowy umiejscowione ok 10 cm pod powierzchnią - pierwotnie myślałem że będzie głębiej
więc całość musieliśmy podwiesić
wiec kierownik budowy nie jest ani budowlancem ani polonista
ja tez polonista nie jestem - a poniewaz robie za ekipe budowlana moge sie nazwac "budowlancem"
do tego 1 dom juz mam za soba - a TY ile???
eśli chce się mieć idealnie szczelny beton, potrzeba by było zbroić siatką o oczkach 20x20cm całe ściany fu .. i robić wieńce .. wyszło by ..
gdzie jest moja płyta. Przeważnie zbrojenie samej ławy i zrobienie wieńca na końcu ściany fu, wystarczy z nawiązką.
Niestety nie zapewni szczelności betonu, ze względu na zarysowanie od skurczu, beton jest częściowo krępowany przez ściany poprzeczne.
Wypadało by dać zbrojenie rozproszone, klasę betonu C30/37 to w tedy można mówić .. że po makijażu z czernidła będzie wiekuiście szczelne.
do nośności nie potrzeba nic więcej jak zbrojonej ławy.
cytuje jego odpowiedz "zwyczajowo zroji sie 2 pretami obwodowo, ale najnowsze "trendy" sa takie by dołem zrobić pełne zbrojenie 4 prety + strzemiona" - wiec to tylko była jego sugestia - na zasadzie chcesz miec super/hiper etc i masz za duzo kazy - zrob tak ....
Mam sąsiada, który się buduje. U niego ekipa robiła fundamenty w Akro i robili tak samo - dwa pręty na górę. U znajomego kilkanaście lat temu było to samo. Może to kwestia lepszego podłoża, ale nie masz o co się martwić.
Jaką studnię będziesz robił ?? Bo chyba nie szpilkę? Zostaw sobie jeszcze jeden dodatkowy przepust na ogród żeby nie robić kraniku na elewacji i ewentualnie prąd żeby zrobić oświetlenie na ogrodzie.
co do  .... cena betonu to nie wszystko - na tel inna betoniarnia dala mi 3 zl taniej (tylko 10 zl drozej iz w KLB na miejscu , ale Ci nie maja plyt) ale dowoza plyty klimatyzowanie biur   z HDSem - a nie jakims tam autem ktore recznie sam musze zaladowac i rozladowac .... jeszcze dopytam u nich jak to dokladnie wyglada .... ale skoro zaladunek i rozladunek to  najwiekszy "problem" to tu ide na latwizne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz